Als u voor de 1e keer komt vindt er altijd een intakegesprek plaats. Dit kan tijdens de afspraak of vooraf telefonisch plaatsvinden. De intake is nodig om te bepalen wat de hulpvraag is en of ik kan en mag behandelen of dat ik eventueel moet doorverwijzen naar een huisarts of fysiotherapeut. Aan u zullen gegevens worden gevraagd voor het cliëntendossier en aan de hand hiervan kunnen we samen een behandelplan opstellen. Bent u onder behandeling, informeer bij twijfel eerst uw behandelend arts.
Aan de hand van een aantal testen kan ik het behandelplan opstellen en uitleg geven over de behandelingen. Het doel is om de ideale voorwaarden te scheppen ter bevordering van de intrinsieke, fysiologische herstelmechanismen van het lichaam zelf, waarbij ontspanning, mobiliteit, stabiliteit, doorbloedingsverbetering en ‘handig beweeggedrag’ van de cliënt en zijn belangrijkste weefselstructuren (huid, bindweefsel, fascie, spieren en gewrichten) op de voorgrond staat.
De keuze van de behandelvormen, de behandelintensiteit en de behandelduur worden afgestemd op de individuele, specifieke situatie van de cliënt. Voorbeelden van behandelvormen zijn:
- bindweefselmassage > plaatselijk of segmentale verbetering van doorbloeding van het bindweefsel in de huid
- dry stretch > manuele technieken om de oppervlakkige (of diepe) fascie te stretchen en te versoepelen (hydrateren)
- therapeutische, mobiliserende massage > het bindweefsel in de spieren en de tonus/doorbloeding beïnvloeden.
- evt. behandelen van triggerpoints (lokale, overgevoelige zones in spieren)> manuele triggerpointtherapie en deep tissuemassage
- mobilisatie van het gewricht behorende bij de klacht.
- eventueel toepassen medical tape (stabiliserend of ter ontspanning)
Algemene voorwaarden
Om afspraken c.q. behandelingen zo goed mogelijk te laten verlopen, worden een aantal algemene voorwaarden gehanteerd. Indien een afspraak wordt gemaakt bij ons, wordt ervan uitgegaan dat u kennis heeft genomen van de algemene voorwaarden en hiermee akkoord gaat.
Klachtenregeling
Ik maak gebruik van het kwaliteitsprotocol van het NGS, zie hiervoor klacht over een masseur en ben aangesloten bij het NGS-klachtenservice Wkkgz.
Privacybeleid
Zie de pagina privacybeleid